Communicatie en design
als brug naar de doelgroep

IT'S ALL ABOUT GETTING
THE MOST REWARDING
EXPERIENCE

in winkels, straten, centra, markten, online shops, sociale ruimtes; maar ook door nieuwe trends en producten en door interactie met anderen.

Ons werk

Conceptueel denken, identiteit, branding, rebranding, wayfinding, signing en advies

40 jaar Hoog Catharijne

Utrecht, Nederland

  • Opdrachtgever: Corio
  • Discipline: Conceptueel denken

Tijd voor een feestje.
In het najaar van 2013, vierde Hoog Catharijne haar 40-jarig bestaan.
Het eerste grote winkelcentrum in Nederland, gevestigd in Utrecht, opende haar deuren in 1973. Sinds die tijd heeft HC vele fases doorlopen. Op dit moment vindt een totale herontwikkeling plaats, die van HC een favoriete ontmoetingsplaats moet maken. Wij hebben een ‘conceptueel verhaal’ gepresenteerd, dat uitgaat van de thema’s ‘film, fashion, food en future’ in ‘Looking back to the future’.

Boulevard Nesselande

Rotterdam, Nederland

  • Opdrachtgever: Multivastgoed / Corio
  • Discipline: Identiteit

Een recent gebouwd winkelcentrum, gelegen aan een meer, met een recreatieve functie. Een zomerse dag en het strand is vol. We hebben een identiteit ontwikkeld die de geest van de locatie weerspiegelt en die zowel twee- als driedimensionale toepassingen heeft gekregen.

Boulevard Nesselande, voor de lokale en buurgemeenschappen.

City Marketing

Almere Centrum, Nederland

  • Opdrachtgever: Almere City Marketing
  • Discipline: Beeldmerk | Strategie | Identiteit | Grafisch | bewegwijzering

Wat vind je in Almere Centrum?
De uitdaging was om het beeld van Almere Centrum te veranderen van een locatie, naar een bestemming, die jong, levendig en energiek is en veel te bieden heeft. Met dit in gedachten, hebben we de slogan ‘Het kan in Almere’ gebruikt en het woord ‘centrum’ toegevoegd, om de focus te leggen op dit belangrijke gebied.

Na een pitch, zijn we geselecteerd voor de ontwikkeling en uitvoering van onze voorstellen die een totale branding omvatten voor elk gebied, plein, winkelstraat, winkelcentrum, passage en promenade, die samen het ‘centrum’ vormen. Na het identificeren van elk gebied als een van de ‘stepping stones’ die door het centrum leiden, hebben we een beeldstyling gecreëerd die het individuele aanbod en karakter per gebied toont.

Een ‘metro’ stijlkaart is ontwikkeld, om eenvoudig te illustreren aan de kijker hoe de diverse gebieden zijn verbonden en wat een bezoek te bieden heeft.

De Kazerne

Woerden, Nederland

  • Opdrachtgever: Stichting Rabobank Pensioenfonds / CBRE
  • Discipline: Branding

De branding van een voormalige militaire kazerne, die rond een binnenplaats ligt en het decor is voor het belangrijkste stadsplein. De uitdaging was manieren te vinden dit monumentale pand te profileren, binnen de richtlijnen van de commissie ‘Welstand’. Het project was onderwerp van vele discussies en heeft vele stadia doorlopen om goedkeuring van de Commissie te krijgen. Nu worden de plannen in een gefaseerd programma geïmplementeerd. Een nieuw restaurant, het aanbrengen van winkelnamen, een verbeterde verlichting en de naam Kazerne geven de nieuwe status van het gebied weer.

Dutch Forces

Amsterdam, Nederland

  • Opdrachtgever: Sports Vintage BV
  • Discipline: Conceptontwikkeling

Dutch Forces is een casual- en sportkledingmerk voor de Nederlandse man. We verzorgden de volledige ontwikkeling van de stijlen, productie en de sales en marketing, evenals het ontwerp van de showroom. Een hands on project van collectie-concept (stijlen, kleuren, stoffen, inkoop) tot daadwerkelijke levering aan de retailers.

Heuvel

Eindhoven, Nederland

  • Opdrachtgever: CBRE
  • Discipline: Branding Strategie | Identiteit | Grafisch | Signing

Onze bemoeienissen met de Heuvel Galerie beginnen zo’n twintig jaar geleden, toen zij haar deuren in het centrum van Eindhoven opende. Sinds die tijd is de binnenstad sterk veranderd, zijn er nieuwe winkelcentra en winkelstraten en heeft de consument een ruime keuze. Op dit moment werken wij aan een rebranding en revitalisering. Een nieuwe lay-out en interne circulatie, nieuwe winkels, een betere verlichting en een kortere naam: Heuvel. Alle communicatievormen in en om het winkelcentrum stralen de nieuwe look en feel uit.

Home Trade Center

Nieuwegein, Nederland

  • Opdrachtgever: CBRE
  • Discipline: Conceptueel

Onze opdracht was de herpositionering van het HTC, van een handelsomgeving in een levendige bestemming voor consumenten, fabrikanten en leveranciers. In onze conceptuele benadering hebben we de nadruk gelegd op innovatie, trends en producten.
We hebben woorden als handel of industrie in de naam vermeden, en ons gericht op het creëren van een huiselijke sfeer.

Hoog Catharijne

Utrecht, Nederland

  • Opdrachtgever: Corio
  • Discipline: Brand strategie | Identiteit | Grafisch | Signing

Fashion, food, freetime and fun
Een restyling en rebranding van Hoog Catharijne, door de invoering van een bewerkt logo, ondersteund door vier thema’s Fashion Food Freetime and Fun en de pay off ‘at the heart of Utrecht’.

Het volgende hoofdstuk
Inmiddels zijn er naast HC nieuwe ontwikkelingen gaande. De eerste fase daarvan was de bouw van De Vredenburg, een zelfstandig gebouw voor wonen en winkelen.

De volgende generatie
De focus ligt nu op de totale transformatie van het bestaande winkelcentrum tot één van de belangrijkste bestemmingen voor shoppen, ontmoeten en beleven.
Voor de achtergrond van dit verhaal, zie NHC ‘Big Picture’.

Kantoren

De Kroon | Symphony

  • Opdrachtgevers: Kristal Vastgoed Ontwikkeling | Philips Pensioenfonds
  • Discipline: Branding, Marketing

Een kantoorgebouw onder de aandacht brengen is een echte uitdaging. Met opvallende architectuur kun je een onderscheid maken. Aan ons de taak de potentie van de binnenruimte op de eindgebruiker over te brengen.

Wij waren betrokken bij De Kroon Den Haag en Symphony Amsterdam. In beide gevallen zijn wij verantwoordelijk voor de branding, marketing, fotostyling voor het interieur en nog belangrijker voor de speciale elementen die ervoor zorgden dat beide projecten de juiste aandacht trokken.

Luchthaven retailing

CAPI | Nuance

  • Opdrachtgevers: Capi Electronic | Nuance

Zodra je alle veiligheidscontroles op een luchthaven achter je hebt gelaten, kom je in het gebied wat aantrekkelijk en uitnodigend moet zijn voor de reiziger.
Voor Capi Electronic hebben we een nieuwe identiteit en retailconcept ontwikkeld, wat leidde tot ontwerp en implementatie van winkels op de luchthavens van Amsterdam, Oslo, Kaapstad en Johannesburg.

In aanvulling op dit programma hebben we nauw samengewerkt met de Nuance Group in Zwitserland, waar wij betrokken waren bij het ​​produceren van nieuwe concepten in de sectoren alcohol, auto, kleding en specials.
Om het Nuance team op de hoogte te houden van de laatste trends en stijlen stelden we een document samen onder de naam PULSE, wat digitaal werd verspreid, binnen de groep en aan een geselecteerde groep zakelijke relaties.

Messehof

Leipzig, Duitsland

  • Opdrachtgever: MIB AG, Duitsland
  • Discipline: Branding, Identiteit, Signing

Het omvormen van een van de traditionele passages in Leipzig. De uitdaging was het karakter te respecteren en de passage te laten herleven als winkelbestemming. Messehof had behoefte aan een nieuwe retailmix, lay-out, interieur, branding en communicatie. Het was aan ons de nieuwe identiteit te ontwikkelen en terug te laten komen in alle entrees, interne bewegwijzering en communicatiemateriaal.

Middenwaard

Heerhugowaard, Nederland

  • Opdrachtgever: Corio
  • Discipline: Identiteit

Een rebranding en herpositionering in de markt van een bestaand winkelcentrum.
Na het winnen van een competitieve pitch hebben we onze communicatie- en brandingvoorstellen verder ontwikkeld en geimplementeerd. Het nieuwe logo, samen met een nieuwe pay-off ‘in JOUW centrum’ komt terug in alle communicatievormen. Op dit moment voeren we de nieuwe identiteit zowel binnen als buiten het gehele winkelcentrum door. Ook bestuderen we mogelijkheden het centrum nog aantrekkelijker te maken, bijvoorbeeld door interactieve pleinen en ontspanningsruimten in te richten.

Nieuw Hoog Catharijne

Utrecht, Nederland

  • Opdrachtgever: Corio
  • Discipline: Transformatie, rebranding, repositionering

Het volgende hoofdstuk…
Het formuleren van de aanpak voor de herontwikkeling van Hoog Catharijne. Dit betreft onder andere de routing, de lay-out, de retail- en leisure-inhoud, de evenementenruimten en de communicatie.

Veel werksessies met het projectteam (Corio in house team, Altoon Porter architects), resulteerden in ‘The Big Picture’, die het volgende hoofdstuk in het leven van Hoog Catharijne vertelt. Na een presentatie aan het bestuur van Corio is onze aanpak en werkwijze goedgekeurd, wordt vervolgd…

Pieter Vreedeplein

Tilburg, Nederland

  • Opdrachtgever: MAB Development
  • Discipline: Branding, speciale elementen, verlichting, communicatie en openingscampagne en evenementen

In Tilburg is met het Pieter Vreedeplein een nieuwe winkel-, woon- en vrijetijdsbestemming gecreeerd, die aansluit op de belangrijkste winkelstraten. Binnen het projectteam waren wij belast met de branding en de signing, zowel binnen als buiten het complex. Daarnaast leverden we ideeën voor speciale elementen, verlichtingsonderdelen en het verlevendigen van de locatie. Ook verzorgden we het gehele communicatieprogramma, inclusief de uitvoering van het openingsevent en de campagne.

Post Rotterdam

Rotterdam, Nederland

  • Opdrachtgever: Delta Development
  • Discipline: Identiteit | Marketing

Als onderdeel van het projectteam Post Rotterdam, bestaande uit UN Studio, Dunnett Craven en Delta Development Group, hielden wij ons bezig met de ontwikkeling van het retail-concept voor het voormalige Hoofdpostkantoor. Ons werk had betrekking op de ontwikkeling van een identiteit, de marketing en het retail-presentatiemateriaal.

Sqy Ouest

Saint-Quentin-en-Yvelines, Frankrijk

  • Opdrachtgever: MAB Development
  • Discipline: Branding

Een multilevel vrijetijds- en winkelcentrum in Saint Quentin, een buitenwijk aan de rand van Parijs.
Onze betrokkenheid bestond uit het bedenken van het concept voor een totaal bewegwijzeringssprogramma, verlevendiging en het ontwerp en toezicht op de uitvoering daarvan.

Stadshart Lage Zijde

Alphen aan den Rijn, Nederland

  • Opdrachtgever: Gemeente Alphen aan den Rijn
  • Discipline: Identiteit | Branding

Na ons werk aan het Rijnplein, Hoge Zijde, wonnen wij de pitch voor het ontwikkelen van een totale branding voor het Stadshart, dat zowel de Lage Zijde als de Hoge Zijde markeert. Lage Zijde is de vervolgfase van de binnenstedelijke ontwikkeling en heeft een eigen identiteit. We hebben daarom specifiek voor Lage Zijde communicatie- en marketingmateriaal ontwikkeld en geproduceerd.

View

Idea House

  • :
  • :

Westside

Bern, Zwitserland

  • Opdrachtgever: Jos de Vries / Zwitserse Migros
  • Discipline: Conceptueel denken

In samenwerking met Jos de Vries, ontwikkelden we een nieuwe communicatie-aanpak voor het Zwitserse winkelcentrum Westside in Bern. Na een studiereis, hebben we initiële ideeën om dit centrum opnieuw te profileren geformuleerd en gevisualiseerd in een digitaal en gedrukt document.

Woonmall

DOMUS | Alexandrium

  • Opdrachtgever: MAB Frankrijk / Nederland
  • Discipline: Branding, Signing

Twee regionale winkelcentra op het gebied van wonen en retail.

Eigen projecten

We werken met veel plezier samen met de klant aan interessante en gevarieerde projecten. Daarnaast ontwikkelen we ook een aantal eigen concepten in de volgende sectoren:

Eye Walk

Eyewalk – je digitale personal shopper.

Love Natural

 

The Social Center

Deze staan ​​open voor commentaar, participatie en investeren in de realisatie.

Manier van werken

Van briefing/opdracht

 

Idea House Concept

Briefing
Achtergrondstudie
Strategie
Aanpak akkoord

Conceptueel denken

Idea House Design

Voorstellen
Details
Kosten
Goedkeuring

Bevestiging

Idea House Realisation

Oplevering
Evaluatie
 
 

Het resultaat

Onze missie

Idea House is het nieuwe Mission.

Waarde toevoegen is onze kracht.Wij treden op als katalysator en zien het vinden van het juiste idee als onze uitdaging.
Een idee dat iedereen omarmt en het juiste resultaat oplevert.

Conceptueel denken met als focus de eindgebruiker, herpositionering, branding, rebranding en advies.

Neem contact op